Skip links

Content marketing

Wat is content marketing?

Wat is content marketing

Content marketing is het maken en verspreiden van waardevolle en relevante informatie, die aansluit op de behoefte van je lezer.

Daarbij is de content makkelijk leesbaar en trekt aan bezoekers naar je website.

Het doel van content marketing is bezoekers te stimuleren iets te kopen op je website. 

Met content marketing promoot je een product of dienst niet. In plaats daarvan help je jouw bezoekers een probleem op te lossen.

Het traditionele marketing wordt steeds minder effectief.

Ook al zijn er genoeg bedrijven die het hier niet mee eens zijn. Marketing is veel meer naar online marketing gegaan.

Traditionele marketing wil zeggen, het werven van klanten met bijvoorbeeld visitekaartjes uitdelen, zakelijke promoties, tv en radio en adverteren in kranten of tijdschriften. 
Dit zijn de drie belangrijkste redenen voor bedrijven om content marketing in te zetten:
  • Verhoogde verkoop
  • Kosten besparingen
  • Klanten met meer loyaliteit die meer kopen

Content marketing bestaat al veel langer dan het internet

Met de content vertel je een verhaal. En mensen vertellen al verhalen vanaf het moment dat ze kunnen praten. Zowel grote bedrijven, middelgrote als ook kleinere bedrijven gebruiken deze ‘verhalen’ strategie.
Waarom?
Omdat het werkt.
Middelgrote en kleine bedrijven moeten juist content marketing gebruiken. Want juist op deze manier kun je gezien worden. Je kunt daardoor op een redelijk eenvoudige manier, concurreren met grotere bedrijven.

Het geheim van content marketing

Je geeft waardevolle informatie aan je bezoeker.
Dat is het geheim.
Als eigenaar van een bedrijf wil je graag op een makkelijke en snelle manier je doelgroep bereiken.
Dat kan met de juiste content.
Het delen van content werkt!
Het is goed voor het opbouwen van vertrouwen, het genereren van leads en het onderhouden van klantenloyaliteit.
Het werkt ook omdat het normaal is dat iemand eerst online gaat zoeken naar informatie, voordat hij iets koopt.

Voordelen van content marketing

Voordelen content marketing

Waarom werkt content marketing?

Content marketing moet zonder uitzondering, altijd een onderdeel zijn van je strategie. En zeker niet als een losstaand onderdeel in je proces.
Voorbeelden waar content marketing in voorkomt:
  • Social media marketing
  • SEO
  • Google beloont bedrijven met waardevolle teksten
  • Inbound marketing
  • Public relations
  • Influencer marketing
Content marketing doe je om een relatie op te bouwen met je doelgroep. En een relatie opbouwen doe je door waardevolle informatie te delen met je doelgroep.
Zo leren mensen je kennen en zo leren mensen om je te vertrouwen.
  • We Willen Ons Graag Prettig Voelen
  • We Willen Graag Aandacht Van Andere Mensen
  • We Willen Dat Andere Mensen Om Ons Geven
Alleen al daarom wil je graag content lezen van iemand die er de tijd voor heeft genomen om voor jou die informatie te geven waar je naar op zoekt bent.
Content is koning!
  • Content Is De Basis Van Online Marketing
  • Content Is Informatie Geven Waarover Je Bezoeker Graag Wil Lezen
  • Content Marketing Is Antwoorden Geven Op Vragen Van Je Lezer
Door goede content te verspreiden, kun je mensen nieuwsgierig maken voor jouw product of dienst. Deze nieuwsgierigheid kun je omzetten naar kopende klanten.
  • “Ik heb er geen tijd voor”

Lange termijn

Teksten schrijven is een lange termijn actie.
Schrijf je vandaag voor het eerst een mooie tekst, een tekst die echt aan alle voorwaarden voldoet van content marketing tot aan SEO-schrijven?
Dan kan het nog steeds even duren voordat je op de eerste pagina van Google komt. Maar kom je op de eerste pagina van Google dan kun je daar ook voor langere tijd heel veel voordeel van hebben.
Een reden waarom het belangrijk is om vol te houden.

Succesvol zijn met content marketing

Content marketing is iets voor jou als je;
  • Klaar Bent Om Een Volgende Stap Te Maken In Jouw Bedrijf Je Wilt Graag Meer Omzet Draaien
  • Het Bedrijf Hebt Ingericht Om Groter Te Kunnen Worden. Content Marketing Is Een Lange Termijn Investering Sta Je Eenmaal Hoog In Google
  • Dan Heb Je Er Ook Heel Veel Voordeel Van
  • Begrijpt Dat Je Bezoekers Aantrekt Met Een Website. Bezoekers Kun Je Omzetten Naar Klanten

Een aantal redenen waarom marketeers graag voor content marketing kiezen

Door de doelgroep gevonden te worden in Google
Mensen stellen graag vragen en zoeken naar informatie via Google. Als bedrijf wil je graag zo hoog mogelijk in Google staan. Beantwoord je vragen van mensen in bijvoorbeeld blogs dan kun je daarop gevonden worden door je doelgroep.
Een relatie met je bezoekers op te bouwen
Content is pas echt waardevol als de tekst ook bezoekers aantrekt. Bezoekers die graag willen terugkeren. Waardevolle content is absoluut niet alleen het verkopen van je product. Het is informatie geven die je doelgroep interessant vindt en helpt met het oplossen van hun probleem. En dit helpt jou weer je verkoop te vergroten.
Nieuwe klanten te werven
Natuurlijk wil je ook graag klanten werven en inkomsten genereren, dat is ook een belangrijk doel voor alle bedrijven. Content marketing is hier een erg sterk middel voor. Richt je op een doelgroep die graag content van je leest. Dit geeft vertrouwen. Daardoor zul je veel eerder een dienst of product aan hen verkopen.
Meer omzet te genereren aan bestaande klanten
Content marketing gebruik je ook voor bestaande klanten. Zo creëer je namelijk nog meer loyale klanten. Je hebt hierdoor de mogelijkheid om opnieuw iets te verkopen aan je bestaande klanten. Dat doe je door puur informatief te zijn, door waardevolle content te geven.
Marketingkosten te verlagen of anders in te delen
Bedrijven gebruiken content marketing ook omdat ze graag vergelijkbare resultaten of betere resultaten willen behalen. Content marketing kun je meten. Je kunt zien welke content goed loopt en welke niet.
Met andere woorden, content marketing is goed voor je bedrijfsresultaten en het is goed voor je klanten.

Content marketing uitbesteden

Het geld wat je in het maken van content marketing investeert zal je zeker terugverdienen doordat je met content marketing, je doelgroep aantrekt die je weer om kunt zetten naar klanten.

Heb je zelf geen tijd om content marketing te doen?Besteedt het dan uit!

Conclusie

Content marketing is, relevante informatie delen met je doelgroep. Met content marketing, bouw je een klantenkring op die graag bij je terugkomt. Content marketing zorgt voor bezoekers. Bezoekers die, doordat je waardevolle informatie geeft, bij je gaan kopen.

 

Leave a comment

Name*

Website

Comment

Hallo 👋
Heb je een vraag?
Powered by