Skip links

Email marketing

Email marketing voor consultancy op maat

email marketing

Wist je dat email marketing een geweldige manier is om je leads te bereiken?

Sommige lezers besteden zelfs meer tijd aan het lezen en beantwoorden van emails dan aan hun dagelijkse ochtend ritueel.

Wat is email marketing eigenlijk?

Email marketing is een manier om een relatie met potentiële klanten of al bestaande klanten op te bouwen. Het is een onderdeel van online marketing. Dus naast Facebook, Instagram en LinkedIn heb je ook email marketing. 

Waarom is email marketing zo belangrijk?

Omdat jouw mail rechtstreeks bij een warme lead in de inbox terecht komt. Dat is behoorlijk waardevol.
Ik zeg ‘warme leads’ omdat de persoon geïnteresseerd is om meer informatie te ontvangen van je dienst. Hij heeft zich daarvoor zelf ingeschreven op je maillijst. 

Voor wie is email marketing?

Email marketing is te gebruiken voor iedereen en ook nog eens geschikt voor elke branche. Van B2C, tot B2B. 

Email marketing begin je op het moment dat een bezoeker zich inschrijft om meer informatie te krijgen. Je stuurt de lezer informatieve emails, waar de lezer ook echt waarde uit kan halen. Géén advertenties. 

Meer naamsbekendheid

Je verhoogt met email marketing je de naamsbekendheid. Ongeacht de grootte van je bedrijf. Schrijf je waardevolle informatie, dan gaan lezers je teksten delen en krijg je een groter bereik en meer naamsbekendheid. 

Meer vertrouwen

Je bouwt een relatie op met het sturen van emails. Je lezer gaat uitkijken naar je mails doordat ze vol informatie zitten. Je geeft iets waardevols en krijgt daarvoor vertrouwen terug. En hoe meer een lezer je vertrouwt hoe eerder hij iets bij je gaat kopen. 
Daarbij kun je email marketing automatiseren. Je maakt een aantal interessante pakkende teksten. Plakt deze in een autoresponder en klaar. 
Zo simpel kan het zijn.

Meer interactie

Lezers kunnen direct op een mail reageren om bijvoorbeeld vragen te stellen. Waarop jij weer een antwoord kan geven. Zo zijn je leads meer betrokken, wat weer een groot voordeel oplevert.
Je kunt je mail persoonlijk kunt maken. Lezers reageren namelijk veel sneller als een mail persoonlijk gericht is. Dat werkt gewoon.
Email marketing vergroot ook de loyaliteit van je lezers. Want als jij waardevolle teksten stuurt, blijven je leads lezen en worden ze loyaal aan je. Het gevolg is, je lezers gaan bij je kopen.
Daar gaat het uiteindelijk om.
Conclusie
Met een strategische aanpak en een sterke boodschap, zal je bedrijf zeker profiteren van email marketing. Mails worden eerder gelezen omdat de lezer zich zelf heeft ingeschreven op je maillijst. 
Je kunt vertrouwen opbouwen door aan je lezers waardevolle informatie te sturen. 
Redenen genoeg om een email campagne op te starten.

Maar email marketing kost tijd en tijd is weer kostbaar. Een goede oplossing is om het maken van je mails uit te besteden. Jij profiteert van de voordelen en ik maak je emails.  

Ik maak je emails, jij krijgt meer klanten.

Volg onderstaande stappen om je emails uit te besteden.

Dit zijn de stappen

Klik op de knop "Ja, ik wil graag email marketing"

Vul alle gevraagde gegevens op de contactpagina in en vink het vakje ’email marketing’ aan. Klik op verzend en klaar! De eerste stap is gezet.

Het contact

Ik neem contact met je op, makkelijk via de telefoon. We nemen alle wensen samen door. Wat wil jij en wat is mijn advies. 

Officieel gedoe

Zijn we het eens met elkaar, dan tekenen we wat officiële papieren.

Nog een gesprek

Ik wil zoveel mogelijk weten over het bedrijf. Hoe drink je koffie, wat je leuk vind.. euh.. nee dat hoeft niet. Wat ik wel wil weten is alles wat je doet als consultant, wat zijn voornaamste je taken. Wat is je doelgroep en waarom is dat je doelgroep.

De emails

Ik maak een speciaal account aan waar ik de mails in ga schrijven. Als je er al één hebt, gebruiken we die gewoon. In totaal ontvang je 5 emails, wil je er meer, dan doen we dit in overleg. De mails zijn helemaal klaar om aan nieuw aangemelde leads te mailen.

Leave a comment

Name*

Website

Comment

Hallo 👋
Heb je een vraag?
Powered by