Wat is conversie percentage optimalisatie

You are here:
< Back

Conversie percentage optimalisatie (CRO) is het proces voor het verhogen van het percentage website bezoekers dat een gewenste actie onderneemt. De gewenste actie kan zijn het invullen van een formulier, het worden van een klant of een andere actie.

CRO is het begrijpen hoe bezoekers door je site heen gaan.
Welke actie neemt een bezoeker. Op welke knop klikt een bezoeker wel en op welke knop niet.

Als je weet welke handelingen een bezoeker doet, kun je een pagina of website aantrekkelijker gaan maken zodat bezoekers meer actie gaan nemen.

Dit doe je door je site te optimaliseren voor het krijgen van meer bezoekers, het optimaliseren voor het langer behouden van je bezoekers en het optimaliseren zodat een bezoeker meer actie gaan nemen op je website.

Hoe doe je dit?

Meer bezoekers krijg je door waardevolle teksten aan je doelgroep te geven.
Je houdt je bezoekers langer op de site door waardevolle informatie te geven.
En bezoekers nemen meer actie als er een ‘call to action’ op de site staat.