Wat is een doelgroep

You are here:
< Back

Een van de grootste marketingfouten is proberen iedereen tegelijk aan te spreken.
Zonder een doelgroep werkt een campagne niet, omdat deze te breed is.
De meest efficiënte manier om meer gekwalificeerde consumenten te bereiken, is gericht op kleinere, specifiekere groepen.

Een doelgroep is een specifieke groep mensen met gedeelde kenmerken die het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in je producten of diensten.

Bedrijven gebruiken vaak demografische informatie om een doelgroep te definiëren.
Voorbeelden van algemene demografische informatie zijn:

  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Plaats
  • Beroep
  • Inkomen
  • Burgerlijke staat

Waarom is het zo belangrijk?

Omdat het onmogelijk is om iedereen tegelijk te bereiken Maar kleinere groepen kan je wel bereiken.
Met een marketingstrategie kan je gerichte content schrijven.

Daarbij is het voordeliger om je doelgroep te verkleinen.
Je bent alleen gericht op je doelgroep, in plaats van een direct mail te sturen naar elk huishouden.